Rychle / jednoduše / zdravě

Hlavní jídla

Do paprik se dá napěchovat kdeco. Maso, sýry, obiloviny, luštěniny, ale také další zelenina. Třeba květák. Když se doplní čerstvým i vyzrálým sýrem, je o šťavnatou náplň postaráno.
Fazole adzuki patří mezi nutričně velmi zajímavé luštěniny. Pokrmům dodají bohatou porci bílkovin i vlákniny. Výborně chutnají v kombinaci s rajčaty, česnekem, bylinkami a rýží. V rámci pestrosti jídelníčku se rozhodně vyplatí je pravidelně zařadit.
Kvalitní plněné těstoviny jsou výborné samy o sobě, přesto je velmi chutné je ještě vylepšit. Nasekaná rukola spolu s olivovým olejem a výrazným tvrdým ovčím sýrem jsou skvělou kombinací.
Jeden ze známých receptů italské kuchyně, kterým se lze inspirovat. Tradiční kulatozrnná rýže, čerstvé listy špenátu, vývar a parmezán zajistí krémovou konzistenci. Česnek a citronová šťáva zase perfektně doladí chuť.
Voňavá a chuťově výrazná omáčka, která se přesně hodí k těstovinám. Žádné dlouhé krájení, loupání, naopak máte do 10 minut na stole.
Hned po haluškách s bryndzou jsou ty se zelím a uzeným druhou nejčastější variantou. Těch dalších oblíbených variant je ale mnohem více. A nemusíme k tomu potřebovat ani žádné maso. Zkuste zapojit zelí a uzené tofu :)
Smetanové omáčky patří do české kuchyně a tradičně se zahušťují jíškou nebo moukou rozmíchanou ve smetaně. Co když to ale chceme jinak? Mnoho tradičních omáček lze elegantně zahustit třeba kořenovou zeleninou.
Dělat z květáku rýži? No to je teda nápad... A je to výborný nápad! Ocení ti, kteří mají zájem snížit příjem sacharidů, nebo jednoduše zařadit do jídelníčku více zeleniny.
Když zrovna není sezóna čerstvých rajčat, skvěle poslouží ta nakládaná sušená. Třeba do špaget. Orestované uzené tofu je pak zdrojem nejen bílkovin, ale i výrazné chuti.