Rychle / jednoduše / zdravě

Bez masa

S čím jsou dobré topinky? S česnekem, se sýrem, s různými pomazánkami... Co je ale bohatě obložit zeleninou a zároveň tělu dodat mnoho ochranných látek? Ochucená rajčatová směs s cibulí a česnekem je ideální.
Pro pestrost jídelníčku je vhodné střídat různé druhy obilovin. Netradiční červená quinoa se výborně hodí k obohacení rizota. Spolu s tofu pak v jídle zajistí bohatou porci bílkovin.
K dobré pórkové polévce vede mnoho cest. Tato je hustá, krémová, chuťově výrazná a jde to i bez mouky a smetany.
Mít doma kuskus a balíček tempehu se vždycky hodí. Pak už stačí míchaná zelenina dle chuti a do 10 minut je zdravé jídlo na stole.
Rychlá polévka, kde pórek hraje hlavní roli. Když se rozvoní na přepušténém másle, je ve vzduchu cítit, že se chystá něco moc dobrého.
Dobrý balkánský sýr má šmrnc a chuť sám o sobě. V letních měsících je ideální do salátů, v zimních je zase více chuť ho zapéct.
Krémové polévky jsou sázkou na jistotu skrze všechna roční období. Ideální jsou ale v zimě, kdy je třeba tělu dodávat dostatek zeleniny v té správné formě. Ne vždy totiž platí, že čerstvá zelenina je tou nejlepší volbou.
Slaný listový závin nikdy chutí neurazí. Jak ho udělat tak, aby byl sytý, chuťově výrazný a zároveň obsahoval dostatek vlákniny?
Křupavý toust a uvnitř lehce rozteklé tvarůžky okořeněné pepřem spolu s voňavou orestovanou cibulí. Ještě nějaký menší čerstvý salátek k tomu a nemá to chybu.