Rychle / jednoduše / zdravě
Vegetariánská verze známé pomazánky. Nakládaná zelenina Moravanka zajistí typickou a pikantní chuť, rozmixované ochucené tofu zase dodá skvělou konzistenci. Hodí se na opečený toust, bagetku či křupavé chlebíky.
Na přípravu velmi jednoduchá luštěninová polévka. V hlavní roli dostupné a na živiny bohaté fazole mungo. Pro odlehčení je bohatě doplněná kostičkami opečeného celeru, který ztratí svoji typickou chuť a připomíná spíše bramboru. To se může hodit.🙂
Bramborové placičky s bohatou porcí špenátu. Bez mouky. Jen lehce dohuštěné kukuřičnou polentou. Jsou tedy bezlepkové. Výborné jsou samotné s hustým jogurtovým dipem, poslouží i jako příloha.
Omáčka připravená do 10 minut. Výborná s noky, rýží, těstovinami i kuskusem. Kombinace žampionů a smetany je osvědčená, kousky opečeného tofu zajistí bohatou porci rostlinných bílkovin.
Osvědčené sušenky. Jsou křehké, přesto pevné...Voňavé, sladké...S těstem se dá ihned pracovat. Přijdou vhod na svačinku, ke kafíčku, na výlet. Mňam!
Hustá polévka z dostupné hnědé velkozrnné čočky. Bez uzeniny. S bohatou porcí kořenové zeleniny. Křupavé chlebové krutony polévce dodají atraktivní chuť a sytost.
Výrazná pomazánka bohatá na kvalitní bílkoviny. Tuňák a tvaroh jí dodají hutnost a sytost, zelí ji zase příjemně odlehčí a zajistí strukturu. Ajvar z paprik a lilků se postará o lehce pikantní a zajímavou chuť. Výborná na křupavých knackebrotech nebo jednohubkách.
Vajíčkovou pomazánku nemusíte dělat jen z tuctu vajec na oslavy. I pro sebe na chleba ze dvou vajec to má smysl. Pomazánka bohatá na bílkoviny s nízkým množstvím nasycených tuků. Klíčky vojtěšky jí dodají svěží chuť a cenné mikroživiny.
Hustá polévka s bohatou porcí zeleniny. Pro zjednodušení čas ušetří kvalitní mražená zelenina. Polévka je do 30 minut na stole. Chuťově výrazné drožďové nočky jí dodají šmrnc a sytost. Na talíři ji skvěle rozzáří čerstvé bylinky.